Ćwiczenia korekcyjne - Centrum Rehabilitacji i Zdrowego Odżywiania GAJA

Centrum Rehabilitacji
i Zdrowego Odżywiania
"GAJA"
Rozpoznanie
Badanie fizjoterapeutyczne
Terapia/ rehabilitacja
Zajmujemy się tym, co ważne...
ale najważniejsza jest...
Profilaktyka!
Menu
Centrum Rehabilitacji i Zdrowego Odżywiania "GAJA"
Menu
Przejdź do treści

Ćwiczenia korekcyjne

Kochani, w tym dziale postaramy się zamieszczać przykładowe filmy z ćwiczeniami.
Na początek coś dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Z czasem postaramy się poszerzyć zakres prezentowanych materiałów.

Poniższe ćwiczenia stanowią wstęp do ćwiczeń korekcyjnych.
Zadaniem zabaw i gier ruchowych jest nauczenie dzieci podstawowych pozycji wyjściowych,
tak aby na ich podstawie fizjoterapeuta mógł rozbudowywać kolejne - bardziej zaawansowane etapy ćwiczeń.
Zalety ćwiczeń w formie zabawy:

- oswajają dziecko z różnymi nowymi pozycjami,
- stopniowo uczą nowych, bardziej zaawansowanych pozycji,
- wpływają na poprawę koordynacji ruchowej, równowagi, propriocepcji (poczucia ciała w przestrzeni)
- zwiększają ruchomość kręgosłupa i stawów,
- zwiększają zakresy długości mięśni - poprawiają gibkość,
- poprawiają kondycję i siłę mięśniową, z czasem jakość i precyzja ruchu ulega poprawie,
- zapobiegają skutkom siedzącego trybu życia (wady postawy, spadek kondycji, nadwaga itp),
- stanowią element zabawy, integracji z pozostałymi uczestnikami,
- rozwijają wyobraźnię przestrzenną, motywują do samodzielnego wymyślania nowych pozycji, ćwiczeń, torów przeszkód itp.
Uwaga!
Poniższe ćwiczenia mają charakter uniwersalny, chcąc dobrać ćwiczenia dopasowane do potrzeb Waszych dzieci, w pierwszej kolejności należy przeprowadzić badanie postawy. W przypadku, gdy u dziecka pojawią się jakieś asymetrie, należy dobrać ćwiczenia indywidualnie do danej wady postawy. Gdy dziecko opanuje pozycje wyjściowe i podstawowe ćwiczenia, wówczas fizjoterapeuta zadaje kolejne - trudniejsze. Nie można jednoznacznie określić w jakim czasie nastąpi korekcja wady postawy. Skuteczność korektywy zależy od wielu czynników:
- przyczyna (wrodzona, nabyta),
- od jak dawna dana wada występuje,
- jakiego obszaru dotyczy (same kończyny, sam kręgosłup czy całe ciało),
- jak bardzo duża jest asymetria oraz czy jest funkcjonalna (do wyprowadzenia) czy strukturalna (zmiany trudne do wyprowadzenia)
- wyeliminowanie czynników sprzyjających utrwalenie wady, zmiana stylu życia,
- zaangażowanie rodzica i dziecka w systematyczne wykonywanie zaleconych ćwiczeń,
- współpraca z fizjoterapeutą, rodzicem, trenerem, nauczycielem w-f.


Nagrania video
Materiały PDF
Zabawy w korektywie cz. 1

Zabawy w korektywie cz. 2

O stopach cz. 1 (trochę teorii i ćwiczenie)

O stopach cz. 2 - ćwiczenia

Leżymy na brzuchu!

Zabawy w korektywie cz. 3

KONTAKT
ul. Wodna 7
58-260 Bielawa

tel. 74 833 21 25
kom. 600 599 647
rehabis@interia.pl
Wróć do spisu treści